OSALEMISE JUHISED

SAADA E-KIRI EESTI VASTUTAVATELE ISIKUTELE: 
 
 
 
Lugupeetud XXX,
 
Nõuan Eesti Vabariigi valitsuselt ja riigikogult, et meie riik lükkaks tagasi 2024. aasta muudatused 2005. aasta Maailma Terviseorganisatsiooni (WHO) rahvusvahelistele tervise-eeskirjadele (IHR) enne 19. juulit 2025 vastavalt rahvusvaheliste tervise-eeskirjade artiklile 61, kuna muudatused ei ole kooskõlas kehtivate reeglitega, rikuvad põhiõigusi ning suurendavad põhjendamatult WHO võimu ja mõju. Teie vaikimise korral jõustuvad muudatused 19. septembril 2025.
 
Kirja lisast leiate põhjaliku ülevaate koos viidetega 24 põhjusest, miks nõuan Eesti riigi valitsuse poolt WHO rahvusvaheliste tervise-eeskirjade muudatuste viivitamatut tagasilükkamist.
 
Lühidalt:
 
Esiteks ei järgitud neljakuulist etteteatamise kohustust, mille tõttu ei oleks tohtinud muudatusi üldse arutada. Lisaks esitati assambleel uusi artikleid, nagu 44bis ja 54bis, eksitaval viisil, jättes mulje, justkui kuuluksid need juba olemasolevate reeglite hulka.
 
Muudatustega antakse WHO-le finantsfunktsioonid, mis ületavad organisatsiooni põhikirjalisi volitusi, ning luuakse rahastamismehhanism, mille tegevus ja kulud on läbipaistmatud ja kontrollimatud. Samuti on pandeemia määratlus ebaselge ning uued mõisted, nagu „asjakohased tervisetooted“, soosivad farmaatsiaettevõtteid, välistades loodus- ja alternatiivravimeetodid.
 
Mitmed mõisted, sealhulgas „vaktsiin“ ja „ennetamine“, on jätkuvalt defineerimata, mis avab tee meelevaldsele tõlgendamisele. WHO-le antakse võimalus tegutseda salaja ning peadirektor saab ühepoolselt kuulutada välja pandeemilise hädaolukorra, ilma selge järelevalveta.
 
WHO roll tervisetoodete eelkvalifitseerimises ja rahvusvaheliste tarneahelate kontrollimises suureneb, mis võib viia globaalse võimu tsentraliseerimiseni. Samal ajal seavad muudatused ohtu inimeste õigused transpordil, lubades näiteks karantiini ka inimestele, kes ei ole haiged.
 
WHO saab õiguse kehtestada tervisedokumentide standardeid ja töödelda isikuandmeid, mis rikub privaatsust. Lisaks nõuavad muudatused riikidelt pidevaid rahalisi kohustusi, mille eesmärk pole piisavalt selge.
 
Muudatused toetavad jälitustegevust ja info tsenseerimist, seades ohtu sõnavabaduse. Samuti möönavad dokumendid vaktsiinide võimalikku iatrogeenset (ravivahenditest põhjustatud) kahju. On ka lubamatu, et inimest, kes ei saa ise nõusolekut anda, võib vaktsineerida tema eestkostja nõusolekul.
 
Lõpuks on kogu protsessi käigus rahvast sisuliselt välistatud, samas kui üle 400 lobisti on osalenud otsustusprotsessides. Pole tehtud katsetki analüüsida, milliseid vigu tehti COVID-19 kriisis ega seda, kuidas oleks võimalik inimõigusi edaspidi paremini kaitsta.
 
Loe kõiki 24 põhjust koos põhjalike selgituste ja viidetega ka täiskujul (lisatud kirjale).
 
Palun tee põhjalikult kaalutletud ja teadlik otsus meie rahva parimaid huvisid silmas pidades!
 
Lugupidamisega
 
XXX
 
3. LISA KIRJALE PDF
 
4. KELLELE: (riigikogu juhatus, vastutavad valitsuse liikmed jne) nt: riigikogu@riigikogu.ee, lauri.hussar@riigikogu.ee, toomas.kivimagi@riigikogu.ee, arvo.aller@riigikogu.ee, riigikantselei@riigikantselei.ee, kristen.michal@riigikantselei.ee, info@sm.ee, karmen.joller@sm.ee, vpinfo@vpk.ee, info@oiguskantsler.ee, riigikoguliikmed@riigikogu.ee, jne.
Oma lemmik riigikogulase, ministri või riigiametniku (kasvõi kõigi) aadressi(d) leiad siit: https://www.riigikogu.ee/kontaktid/ ; https://riigikantselei.ee/kontakt ; https://www.sm.ee/kontakt
 
 
Scroll to Top